Fredagen den 27 januari
Årets sedvanliga operabesök, denna gång med den uppmärksammade föreställningen av ”Glada Änkan” på programmet. 42 medlemmar deltog i detta mycket uppskattade arrangemang, som inleddes med mousserande förfriskningar i Guldfoajén.

Fredagen den 24 februari
Exklusiv visning av det anrika Utrikesministerhotellet på Blasieholmen, med ambassadören Mats Bergquist som sakkunnig guide. Maximalt medgivet antal, 40 personer, deltog också vid den efterföljande måltiden på Blasieholmens Restaurang.

Fredagen den 10 mars
Traditionsenligt årsmöte i Sällskapets lokaler vid Arsenalsgatan, varvid 82 medlemmar deltog. Operachefen och hovsångerskan Birgitta Svendén, som själv verkat i Tyskland bl.a som Wagner-sångerska, höll det mycket uppskattade högtidsanförandet.

Fredagen den 19 maj
Föreningens första vårfest avhölls på Stallmästaregården, i Bellmans miljö vid Haga, med sparrismeny och glada vårsånger på svenska och tyska, under ledning av elever från Kungl. Musikhögskolan. I vackert försommarväder deltog 68 personer, varav ett antal särskilt inbjudna ungdomar från bl a KTH och Stockholms universitet.

Lördagen den 17 juni
Årets sommarutflykt genomfördes denna gång till barockpalatset Salsta Slott, norr om Uppsala. Efter rundvandring under ledning av den särdeles engagerade guiden teol.dr. Arne Wiig serverade han och hans familj ett läckert ”Afternoon Tea”. För många var detta en både ny och angenäm bekantskap, som säkert lockade till efterföljd.

Torsdagen den 7 september
Författaren, professor Aris Fioretos, höll ett högklassigt och mycket uppskattat föredrag om nobelpristagaren Nelly Sachs. Fioretos, som bl a varit kulturråd vid ambassaden i Berlin, har skildrat denna stora tysk-svenska kulturpersonlighet i ett flertal böcker, och hade valt ämnet ”Flykt och förvandling”. Ett 30-tal medlemmar deltog vid träffen på Blasieholmens restaurang, där även en engagerad diskussion fördes vid eftersitsen.

Torsdagen den 12 oktober
Specialvisning av Kungl. Musikhögskolans imponerande nya lokaler vid Valhallavägen, med guidning för två fulltecknade grupper om totalt 54 personer. För att markera stöd för de svensk-tyska förbindelserna också på musikområdet och som en erkänsla för Högskolans vänliga attityd mot Föreningen utdelades vid en särskild elevkonsert i Milstein-salen det av Föreningen nydonerade Buxtehude-stipendiet om 7 000 SEK till den av högskolans ledning utsedde och mycket lovande orgelstudenten Daniel Larsson. En lätt supé intogs därefter i högskolans restaurang Oktav.

Torsdagen den 16 november
Föreningens medlem, den internationellt kände industridesignern Hans Ehrich, höll i Tyska Skolans aula för ett 80-tal åhörare om sin fascinerande karriär och produktion, med många exempel på produkter som vi alla kommer i kontakt med dagligen – könummermaskinerna i butiken, diskborstar, museistolar m m. Det bejublade anförandet följdes av förtäring och vidare samtal i Skolans matsal.
Arrangemanget, där också ett antal elever och lärare från Tyska Skolan deltog, blev ytterligare ett exempel på gott samarbete med övriga tyskrelaterade institutioner i Stockholm.

Tisdagen den 12 december
Julkonserten i Tyska Kyrkan, föregången av en samling med ”jultallrik” på Grillska Huset, där man också önskade varandra God Jul och Gott Nytt År.