Torsdagen den 22 januari
Vinprovning i Grünewaldvillan, Saltsjöbaden, under ledning av sommelier Åsa Melin. 49 personer deltog

Torsdagen den 11 mars
Studiebesök på Vattenfall. Informationsdirektören Knut Leman och presschefen Martin May informerade om Vattenfall, det svensk-tyska samarbetet inom företaget och elmarknaden.
49 personer deltog, som av Vattenfall bjöds på lätt förtäring

Fredagen den 19 mars
Årsmöte i Sällskapets lokaler med efterföljande föredrag av Sveriges ambassadör i Berlin Carl Tham över ämnet Några nedslag i tysk kulturdebatt. I supén deltog 86 personer.

Torsdagen den 22 april
Besök på Kungl. Operan med Richard Wagners Den flygande holländaren på programmet. Kvällen inleddes med en introduktion av regissören Folke Abenius och ett glas vin i Operans Guldfoajé för medlemmar och gäster. Antalet deltagare var 75.

Söndagen den 13 juni
Utflykt till Poul Bjerres Vårstavi med Grödinge hembygdsgård i Tumba. Föredrag av Vårstavis intendent Björn Sahlin om Poul Bjerres tyska förbindelser och gemensam lunch. 40 deltagare

Måndagen den 11 oktober
Orgelafton i Tyska kyrkan med presentation av den nya barockorgeln och konsert av Michael Dierks, därefter lätt förtäring. 65 deltagare.

Lördagen den 30 oktober
Deutsche Gesellschafts 142:a Stiftungsfest, till vilken föreningen inbjudits. I festen deltog 65 personer. Dans till Anders Linders orkester.

Måndagen den 29 november
Föredrag av Theo Sommer, veckotidskriften Die Zeit, över ämnet Deutsche Europapolitik nach dem Zweiten Weltkrieg, därefter samtal med Ingrid Thörnqvist, SVT, som moderator. Evenemanget anordnades i samarbete med Goethe-Institutet, som också bjöd på förfriskningar. 130 deltagare.

Söndagen den 5 december
Julkonsert i Tyska kyrkan under medverkan av Stockholms kammarkör under ledning av Christoffer Holgersson. Ett samkväm på Kaffegillet i Gamla Stan samlade 32 personer.