Tisdagen den 7 februari
Chefsekonomen professor Hubert Fromlet gjorde i Föreningssparbanken/Swedbanks huvudkontor i centrala Stockholm några betraktelser efter det nyligen hållna valet i Tyskland över ämnet ”Tysk ekonomi med ny regering – eftersläckning eller nytändning?” Därpå bjöd banken på förtäring och många frågor följde. Ett 80-tal personer deltog.

Onsdagen den 24 mars
Vid årsmötet i Sällskapets lokaler deltog 97 personer. Efter förhandlingarna kåserade Föreningens mångårige ordförande Gunnar S. Edlund om hågkomster och fynd ur Föreningens arkiv. Det mycket uppskattade anförandet finns bevarat också i form av en CD-skiva.
Mötesordföranden Tom Tscherning överlämnade till Gunnar Edlund Kungl. Sällskapet Pro Patrias guldmedalj ”För trohet och flit” för dennes ”hängivna insatser för kulturellt och ideellt utbyte mellan Sverige och Tyskland” samt betygade medlemmarnas stora tacksamhet för hans arbete för Föreningen. Kvällen avslutades sedvanligt med supé.

Torsdagen den 11 maj
Föredrag av förre statssekreteraren och SIPRI-chefen, professor Walther Stützle, Berlin, över ämnet ”Europa – ein zerplatzter Traum oder eine gute Zukunft?” Detta högklassiga arrangemang, som gjordes i samarbete med Utrikespolitiska Institutet och Försvarshögskolan, lockade drygt 60 intresserade deltagare till de nyligen invigda lokalerna på Försvarshögskolan. Kvällen avslutades med lätt förtäring i foajén.

Lördagen den 10 juni
Den traditionella sommarutflykten gick denna gång till Ängsö slott, där även lunch intogs. 46 deltagare lyssnade till slottsfrun grevinnan Pipers fängslande presentation av slottets historia och personligheter.

Onsdagen den 6 september
Besök på Bellmanhuset, med presentationer, skönsång och förtäring under sakkunnig ledning av generösa ämbetsmän från Sällskapet Par Bricole, lockade 50 deltagare, vilket var maximum i de ärevördiga lokalerna.

Tisdagen den 10 oktober
Till föreställningen av ”Valkyrian” på Kungl. Operan samlades 74 medlemmar, med ett inledande glas vin och sedvanlig intressant introduktion från operaledningens sida.

Lördagen den 25 november
Deutsche Gesellschafts 144. Stiftungsfest med festlig middag, tombola och dans ägde rum på Operakällaren. I samarrangemanget deltog 86 personer, därav drygt hälften från Föreningen. Dans till Olle Eiderstedt’s orkester.

Onsdagen den 29 november
Landshövdingen i Stockholm Mats Hellström och hans hustru Elisabeth tog emot Föreningen i sitt residens i Tessinska Palatset på Slottsbacken, berättade medryckande och initierat om palatsets historia och visade de eleganta salongerna. 39 medlemmar njöt av såväl detta som de anslutande förfriskningar.