Kära medlemmar!

Det går lite fram och tillbaka med förutsättningarna för fysiska inslag i programmet framöver och vi har naturligtvis att med stor försiktighet hålla oss till de anvisningar som ges från myndighetshåll. Även om sommarens och höstens arrangemang gått mycket bra, är det svårt att redan nu ge en definitiv bild av planeringen för nästa år.

För den närmaste tiden står dock följande punkter på programmet, till vilka vi inbjuder våra medlemmar
och gäster:

November: Tisdagen den 23/11 Föredrag om Marion Gräfin Dönhoff. Inbjudan har redan skickats ut i slutet av september! (Ytterligare anmälningar kan göras fram till 17 november.)

December: Fredagen den 3/12 Bokpresentation av antologin Was denkt das Denkmal? i samarbete med Goethe Institutet, med utgivaren Tanja Schult och illustratören Patrick Nilsson.

Eftersom vi inte kommer att ordna någon sammankomst med julkonsert i år vill vi i stället hänvisa er till ett par konserter i Tyska Kyrkan, vilka vi varmt rekommenderar er att besöka på egen hand.

• Lördagen den 11/12, kl. 16.00- Jubileumskonsert Haga Motettkör, inträde 100 kr
  • Onsdagen den 15/12, kl. 12.00-12.45 Lunchkonsert Kungl. Musikhögskolans, fritt inträde
  • Tisdagen den 21/12, kl.19.00 Quempas, Julkonsert, fritt inträde

2022
Januari: Torsdagen den 20/1 Besök på Prins Eugens Waldemarsudde med visning avutställningen Ett eget rum

Februari: Fredagen den 25/2 Årsmöte i Sällskapets lokaler Chefen för EU:s representation i Sverige, ambassadör Christian Danielsson, håller festföredraget.

Redan nu önskar vi alla medlemmar allt gott och god hälsa inför den kommande jul- och nyårshelgen.