Efter upptakten med den fina föreställningen på Confidencen den 19 augusti av J. M. Kraus opera Proserpin vill vi nu hälsa er varmt välkomna till Föreningens övriga aktiviteter under hösten. Följande evenemang är planerade:

Oktober: Tisdagen den 18/10 Klubbafton med Kjell Torbiörn på temat ”Tyskland och Europa – den ovilliga stormaktens roll och ansvar”. Formatet klubbafton innebär att en av Föreningens medlemmar delger sina erfarenheter och tankar från yrkeslivet eller annat intressant område.

November: Tisdagen den 8/11 Leon Weintraub presenterar sin nyutkomna bok Die Versöhnung mit dem Bösen och samtalar med Svante Weyler på temat ”Att arbeta mot antisemitism”. Plats: Tyska Skolan

December: Onsdagen den 14/12 Julkonsert i Tyska kyrkan med manskören Sångsällskapet. Läs mer om ovan nämnda arrangemang i respektive inbjudan som skickas efter hand.

*******

Vi hälsar såväl medlemmar som gäster hjärtligt välkomna till Föreningens sammankomster!

Styrelsen