[:sv]

Klubbafton på MS Segelkronan med föredrag av Mikael Westerlind

Oktober: Torsdagen den 6/10
Studiebesök på företaget Miele

November: Samarrangemang med Goethe-Intstitutet (datum meddelas senare)

December: Julkonsert i Tyska kyrkan (datum meddelas senare)

Januari 2017: Operabesök

Vidare vill vi informera om följande:

Föreningens utskick: Många medlemmar erhåller nu inbjudningarna via e-post. Ibland händer det dock att utskicken inte kommer fram som de ska och i stället hamnar de t.ex. i mottagarens ”skräppostlåda”. Om ni misstänker att ni drabbats av detta, så hör av er! (Det rekommenderas också att mailmottagarna tar för vana att kontrollera skräpposten resp. att de tillåter mailprogrammet ta emot e-post från föreningens e-postadress info@svensk-tyskaforeningen.com.)

• Tyska S:ta Gertruds församlings traditionella basar äger rum helgen den 12 – 13 november.

• Tyska Skolans Adventsbasar är planerad till lördagen den 26 november, kl. 11 – 15.

• En påminnelse bifogas detta utskick till dem, vars medlemsavgifter för 2016 vi ännu inte har erhållit.

• Meddela gärna adress- eller andra förändringar så snart som möjligt.

Vi hälsar såväl medlemmar som gäster hjärtligt välkomna till föreningens sammankomster!

Styrelsen

[:de]Sommaren närmar sig sitt slut och med det önskas ni varmt välkomna till Föreningens förhoppningsvis lockande höstprogram. Följande evenemang är planerade:

September: Måndagen den 12/9
Klubbafton på MS Segelkronan med föredrag av Mikael Westerlind

Oktober: Torsdagen den 6/10
Studiebesök på företaget Miele

November: Samarrangemang med Goethe-Intstitutet (datum meddelas senare)

December: Julkonsert i Tyska kyrkan (datum meddelas senare)

Januari 2017: Operabesök

Vidare vill vi informera om följande:

• Meddela gärna adress- eller andra förändringar så snart som möjligt.

Styrelsen[:]