Kära medlemmar,
nu när restriktionerna har släppts vågar vi återgå till den aktivitet som vi brukar bedriva och hoppas det även fortsättningsvis kommer att vara möjligt. Vi hoppas också att ni mår bra och hälsar er varmt välkomna till föreningens vårprogram.

Som meddelades via e-post var vi tvungna att ställa in årsmötet, vilket var planerat till den 25 februari. Allaund erlag för årsmötet är dock iordningställda i god tid och medlemmarna delges härmed verksamhetsberättelsen för 2021; övriga handlingar utges i anslutning till själva mötet, vilket är planerat hållas den 13 maj (se nedan).

Mars: Omkring 20/3 Digitalt föredrag av Måns Tengnér om kompositören Joseph Martin Kraus, ”den (nästan) svenske Mozart”, som under sitt korta liv (1756-1792) hann göra avtryck med sin musik bland annat i Mannheim, Göttingen och under sina år i det gustavianska Stockholm. Föredraget är exklusivt framtagen för Föreningen. Se länken på hemsidan.

April: Tisdagen den 12/4 Besök i Timmermansordens hus

Maj: Fredagen den 13/5 Vårfest med sparrismiddag på Källhagens värdshus. Inledningsvis ska årsmötet äga rum och festföredraget hållas av EU:s Sverige-ambassadör Christian Danielsson.

Juni: Lördagen den 11/6 Utflykt till Örbyhus Slott och Österby Bruk i Norra Uppland.

*****

Vi hälsar såväl medlemmar som gäster hjärtligt välkomna till föreningens sammankomster!